Waarom STOO?
Onderwijsinstellingen zijn per definitie minder in beweging, dan de maatschappij maar zouden dat wel kunnen en moeten zijn om maximaal kansen te bieden voor zowel personeel als leerlingen en studenten.
De toekomst is niet te voorspellen waardoor het onderwijs flexibeler ingericht kan worden met initiatieven van binnenuit en naar aanleiding van kansen die zich voordoen vanuit de omgeving en partners.
Ondernemend onderwijs: the next level
Na algemene trainingen en vaak gesimuleerde activiteiten is het tijd voor verdieping. Verdieping betekent dat het onderwijs eigentijdse lesstof gaat implementeren maar door de docent zelf geregisseerd. Het arrangeren van eigen lesstof blended met kennis en activiteiten van de partners zorgt voor een toekomstbestendige, flexibele overdracht van kennis en vaardigheden. Die kennis moet zo eigentijds mogelijk zijn. Die kennis komt o.a. bij ondernemers vandaan. Ook de vaardigheden laten zij in de praktijk zien. Ondernemen leer je door te doen en dat is de reden dat de stichting ook activiteiten organiseert. Door partnering ontstaat een (leer- en werk) omgeving die leidt tot professionalisering als een continu proces.